Cover


Papusi




Unghiile lui partial lungi scrijelira usor lemnul nefinisat, un sunet asurzitor explodând în urechile lui. Îsi duse doua degete la una din ele si o acoperi discret apoi zâmbi cu acelasi semicerc defect. Mâna sa tremurânda si putin anemica apuca cu delasare pana prafuita si o introduse cu un alean ciudat în cerneala neagra. Buzele sale crapate de vreme se miscau neîncetat, bolborosind diverse parti de cuvinte. Ochii lui straluceau haotic în jocul luminii crescânde. Mâna sa subtire, brazdata de cicatrici adânci, începu sa se miste cu frenetism, întinzând pe foaia galbena urmele vicioase ale cernelei. În mintea lui jocul de-a papusarul se desfasura fara discernamânt, retraind momentele de glorie ale acelui loc. Loc ce era acum înghitit de saracie si de praful înecacios ce se depunea în valuri peste tot. Treizeci de ani trecusera cu desavârsire de când acesta puse ultima data mâna pe lemnul tare si puternic colorat.

Mâna lui subreda se opri din acel scris nebun apoi cauta cu minutiozitate pe suprafata mesei rupte. Îsi prelungi bratul subtire si neputincios asupra bucatii de lemn cioplite tabietliu si îl trase spre el, scrutând cu privirea-i bulbucata marginile acesteia. Freca cu cealalta mâna chipul papusii si zâmbi sedentar, ramânând în aceeasi pozitie frivola un timp îndelungat. Privea cu nesat bucata de lemn ce salasluia între-ale sale mâini murdare, iar dintii de-un galben maroniu fusesera lasati la vedere din spatele buzelor ce tremurau incontrolabil. Era multumit. Poate mai multumit decât fusese pâna atunci. Schita cu lacomie chipul dur al papusii si trecu cu degetele sale aspre pe marginea ce despartea lemnul în doua. Îsi întinse celalalt brat si apuca cu teama cealalta jumatate apoi o uni deficitar. Zâmbetul lui se pierdu într-o seriozitate grava, iar buzele sale se oprira din tremuratul lor obsesiv. Acum privea cu o nemarginita glorie trecuta acea separare a corpului, fiind constient de sine. Senilitatea din ochii sai pacatosi se pierdu si ea, într-o maniera obiectiva.

Lua din nou pana în mâna si începu sa asterne fara un sens bine definit acele litere usor sterse. Sufla de cateva ori asupra foii si o lua într-o mâna recitind cu o atentie desavârsita toate paragrafele. Îsi prelungi privirea pentru o secunda asupra capului înjumatatit apoi continua sa îsi piarda întelesurile în adâncimea cuvintelor scrise. Îsi turna mai apoi într-un pahar înecat în praf o licoare chihlimbarie si o bause fara sa respire. Analiza întreaga camera apoi un zâmbet meschin îi aparu pe fata. Orologiul anunta din departare bataia ceasului de miez de noapte, iar batrânul îsi potrivi rasunator vocea. Din nou gloria uitata avea sa se arate prin maiestria pieselor de lemn. Un vuiet nebun începu a umple încaperea, scotând din toate colturile scârtâituri puternice. Papusa înjumatatita se ridica greoi de pe suprafata mesei si calca anevoios pe suprafata lemnului tare. Aceasta clantani infect cu lemnu-i de artar ce-i servea drept gura apoi privi cu o dobândita autoritate asupra batrânului.

Facu un gest mecanic cu mâna sa înlemnita, iar degetul aratator se posta asupra foii galbinicioase. Batrânul îsi preda pasii spre masa lata apucând cu o forta dementa bucata de foaie apoi începu sa citeasca clar, vocea sa groasa rasunând într-un ecou difuz:
- Umbre ale mortii si papusi ale Satanei, treziti-va spre a întina aceasta lume de bunatatea ce o pateaza. Întoarceti-va dar la ale voastre valori barbare, malefice entitati. Cercetati pamântul de toata mântuirea divina, scurgeti din vinele oamenilor bunastarea si ocrotiti necazurile sumbre revarsându-le asupra credinciosilor. Haideti, ale mele jucarii pretioase si uniti-va spre a împlini destinul nostru!

Impressum

Tag der Veröffentlichung: 29.10.2012

Alle Rechte vorbehalten

Nächste Seite
Seite 1 /