Cover

Capitolul 1

                                                   DUPA RAZBOI

 

 

 

Era in anul 1946 iunie, cind ma nascusem intr-un oras de cca 30.000 locuitori in Ardeal, Romania.Pe tatal meu nu-l cunoscusem, fiindca asa dupa cum i-mi povestisera rudele mele,a murit in anul 1945 in timpul celui de-al doilea razboi mondial undeva in Europa.Unii dintre rudele mamei mele spuneau ca a fost impuscat de catre rusi care erau imbracati in uniforme rominesti si devastau totul indreptindu-se spre Berlin.

Mama  se trage dintr-o familie maghiara, erau 11 frati, care au ramas in viata, doi murisera  scurt timp dupa nastere.Bunicul era de meserie fierar la un chiabur in satul in care locuiau   undeva linga Bistrita.

Dupa ce bunicul decedase, bunica mea impreuna cu mama si ceilalti frati si surori s-au imprastiat prin  Ardeal si unii in Bucuresti.O sora a mamei mele, cea mai tinara, s-a casatorit  cu un olandez si dupa casatorie in Constanta,a plecat in Olanda.

Noi trei,bunica si mama mea locuiam intr-o locuinta mica, avind doua camere,intr-o anexa a unei fabrici de ulei vegetal.Taranii aducea floarea soarelui si o predau fabricii, care producea uleiul pentru vinzare.Scurt timp dupa razboi nu se prea gaseau produse alimentare, dar mama se descurca cum putea.Pina la urma primise un post de muncitoare intr-o fabrica, iar eu eram un timp indelungat in timpul zile supravegheat de bunica mea,care ma invata sa socotesc.Trebuie sa mentionez ca tatal meu, dupa  cum era trecut in actul de nastere, era roman.Deci invatam si vorbeam doua limbi.

Dupa un timp ,cind aveam 7 ani, primise mama mea un nou loc de munca, si lucra intr-o laptarie ,tot in Ardeal.Ne mutasem in noul orasel pe malul Tirnavei,unde locuiam nu departe de laptaria respectiva.I-mi aduc aminte cum veneau carele cu bidoane de lapte din satele vecine si predau laptele contractat in laptarie unde mama mea lucra .Si eu ajutam  la separator si faceam smintina si pregateam totul pentru prelucrarea laptelui.In timpul zilei venea un Molotov,adica un camion ramas inca din timpul razboiului in oras si transporta laptele la un centru de lapte mai mare unde se prelucra in unt si produse lactate.Mama desi era comunism poseda 30 capre, pe care le mulgeam si predam laptele

Impressum

Verlag: BookRix GmbH & Co. KG

Tag der Veröffentlichung: 29.03.2015
ISBN: 978-3-7368-8635-3

Alle Rechte vorbehalten

Widmung:
Este dedicat prietenilor, cunoscutilor mei, cu care am trait impreuna timpurile grele ale persecutiilor comuniste si am cautat sa ne ajutam unii pe altii pentru ca viata noastra sa devina mai buna, mai frumoasa,pentru a construi o noua societate fara minciuni, fara denunturi,o viata mai buna pentru copii nostrii... Exista liberate si daca exista, cum se manifesta ea in viata noastra? Ce facem noi pentru ca sa traim in libertate si pentru a avea o viata mai buna?

Nächste Seite
Seite 1 /