Cover

Calatorul discret




Vaporul inainteaza usor taind tacerea noptii ce tocmai se naste.O croaziera de lux ce maine va lua sfarsit .Muzica in surdina, luna proiecteaza umbre ,siluete ce zboara dansand ,deranjand cu rasetele lor marea calma .Departe de toti , fumand linistit sta nemiscat privind marea taiata , un strain .Parul usor grizonat se lasa usor peste gulerul gabardinei de piele.
- Mereu departe domnul meu , mereu departe .Suntem deja la sfarsitul calatoriei si din Tunes nu ai mai zic nimic.
Se apropie usor silueta unei femei cu un mers usor leganat , poate un pic ametit .O femeie frumoasa,daca luna si-a oprit razele pe fata ei .
- Nici macar nu am fost prezentati si tacerea ta e un pic agasanta nu crezi ?
El nu aude ,prea pierdut in ganduri ,dovada ochii scrutatori , ganditori ce privesc atent marea.
Ea se apropie incet si-l atinge pe umar ,da un pas inapoi un pic speriata cand el a tresarit ,privirea lui ce pana acum taia orizontul s-a oprit peste ea masaurand ,ghicind fiecare forma.
- Ma scuzati , ma pierdusem ......
- Stii eu ma numesc Nathaly ,spuse ea tremurand usor incercand sa isi controleze respiratia.
- A ! raspùnde el zambind si intinzand usor mana intr-o miscare lina dandusi seama de spaima ei.Eu sunt ..... Eduardo Galdon Santos .Incantat si o priveste usor zambind un pic ironic .
- Stii ,nu inteleg de ce ma eviti , care e povestea ta ? Apropo eu sunt designer , lucrez pentru Casa Reala spaniola , interesanta conferinta ce ai prezidat si interesanta tema planificare neuro linguistica sa inteleg ca esti psiholog ?
-Sa zicem , raspunde el incet ,cat despre evitat departe de mine de a evita o prezenta atat de placuta , doar ca stii nu e nici locul nici momentul potrivit.
- Nu pari a fi spaniol dupa accent ,stii ?
- Nici nu am afirmat asa ceva si cred ca de moment intrebarile sunt destule nu crezi ?
Se lasa o tacere stanjenitoare , vasul se misca usor impangandui unul in batele celuilat ,el ii atinge mana usor , mana in care tinea poseta , in nopate se simte privirea lui usor surprinsa.
-Ma scuzi ,revin in zece minute ....
-Stai gata te-ai speriat incepe ea razand .Dar el dispare in noapte .Cand nu-l mai vede scoate usor telefonul din poseta :
-Plecati , vine!
El o priveste zambind si coboara spre apartamentul lui grabit . Da prea multe intrebari , iar pistolul ce a simtit in poseta fina de Gucci nu a facut decat sa ii confirme banuielile.Ar fi putut fi mai subtila si se indeparteaza zambind ferinduse de oamenii ce rad ,se saruta ,danseaza . Ochii lui analizeaza din zbor fiecare detaliu ,fiecare fata din acea amestecatura de oameni fara griji , ce doar atat ,petrec.
Scoate telefonul si intra direct in sistemul video inchis al vaporului , parola curtuazie din partea unui bun prieten acum seful securitatii acestui vas luxos .Se vad doua siluete iesind din aprtamentul luxos situat in zona cea mai retrasa .Zambeste incetineste pasii , nu trebuie sa se intalneasca cu ei . Aprinde o tigara zambind la anuntul pe care pune cu litere mari rosii FUMATUL INTERZIS .
In sfarsit ajunge, deschide usa si incepe sa aranjeze lucrurilñe imprastiate de o cautare haotica dezorganizata .Incet dus cu gandul se schimba intr-o tinuta mai lejera , urmeaza o seara interesanta . Zambeste , ori sunt rau desinformati ori sunt incepatori . Pana la urma deja totul e o simpla rutina ,pentru el ceva firesc mecanic . Viata lui a fost mereu asa prea intensa , tragica ,interesanta un cocktail dulce amar . Destinul e un joc a mintii.
Mereu strain si mereu pe fuga , povestea lui s-a scris demult cu suferinta ,ironie ,infruntand rebel orice obstacol , orice conjuctura un domino al vietii ,cauza si efect ,actiune si consecinta , un agnostic strain si mereu pe fuga.
Numele ? Nu are importanta ! E spaniol ? Nu ! Nascut undeva in nordul Romaniei intr-o regiune muntoasa , piatra ,vant geruri ,natura salbatica ,ceva ce poate a influentat drumul si fiinta lui.
El , Alexandru Pintea inchide usa usor si porneste linistit .Sus probabil il mai asteapta Nathaly . Trece pe langa avizul mare din nou FUMATUL INTERZIS , si de ce nu ? Mai aprinde o tigara . Lumea in jur sopteste il privesc straniu . Si ce ? El chiar nu dorea sa fumeze dar prohibitiile e unul din rotitele ce mereu l-au impins sa actioneze . Chiar si acum mersul lui agale e in sens cotrariu al plutirii vaporului luxos , plin de oameni ce au venit sa se distreze , dar care totusi au uitat scopul si acum il privesc pe el fumand sfidator.
- Buna seara , Nathaly ! Contunuam ?
Ea zambeste :
- Credeam ca te-am speriat !
- Sa dansam , aceasta seara nu voi mai fi un calator atat de discret . Te-as sfatui sa iei un sal peste tine tremuri , sigur pentru ca se face racoare. Si zambeste la fata ei incurcata .
- Stii , nu mi-ar veni rau ceva de baut ce zici ? Ce bei ?
- Ce bei si tu !
Ea se indeparteaza usor inspre barul luxos ,el priveste atent perechea din fata lui ,un tip simpatic cu ochelari de soare , il priveste atent zambind .
-O seara minunata domnule Eduardo , te-ai imbracat lejer pentru o seara de dans ?
-Da ,de asta am si coborat stii nu ma simt bine in haine de gala .Dar hai sa ne asezam la o masa , permite-mi sa duc eu paharele.
-A! Nu e nevoie !
-Daca tot m-am lasat invitat macar sa fiu un cavaler deci ,te rog si ii ia usor paharele cu gin tonic .
Neindemanatic scapa tigarile ce tinea in mana se intoarce usor si se apleaca .
- Crud viciu tigarile , stii ? Spuse el zambind .
Beau amandoi din licoarea amaruie .Ea il priveste tacuta si zambeste.
- Dansam draga Nathaly ?


O alta viata




Nathaly incerca sa deschida usor ochii.O durere intensa ii bloca simtirile , gadurile.,,Ce s-a intimplat ? " se intreba ea incercand sa deschida ochii.Usor in ceata doua siluete intinse un pic mai incolo de pat .Se ridica usor ,atinge poseta , pistolul nu e.
- Ricardo , Julio ce s-a intimplat?
Siluetele a doi barbati bine construiti se misca usor .
- Nu stim ! Eram pe punte vorbimd despre arhivele din Tunisia cand am simtit o lovitura puternica si de aici incolo .....
- Idiotilor ! Suntem in apartamentul lui Eduardo ! Acum toata lumea coboara deja am ajuns in pòrt la Barcelona !
Amandoi barbatii se rdica incercand sa forteze usa .
- Suntem blocati !
- Prea tarziu , a plecat !
- Nu e nimic nu va trece arhivele de control si oamenii nostri il asteapta .
Pe punte Eduardo intinde mana capitanului :
- Va multumesc pentru ospitalitate si organizare !
- Domnule profesor Galdon , noi va multumim ,o conferinta interesanta ,sper sa ne mai vedem !
Barbatii isi strang mana cordial .E racoare si el isi trage un fular peste gura ,scoate ochelarii de soare si pleaca.
Inainte de a cobora intra neobservat in toaleta barbatilor .
- Aici ai uniforma si caruciorul celor de la curatenie ,repede da-mi hainele.Totul ok ?
- Da .Repede , pleaca !
- Arhivele ?
- Asteapta-ma dupa ce treci de control ,nu le am la mine acum ,fugi .
Iese din toaleta spaland usor puntea ,se indeparteaza usor inspre punctul de control.
- Permiteti ? Vreau sa termin aici repde azi am o nunta .
Agentii de securitate zambesc privimd bietul om de la curatenie .
- Distractie placuta atunci , hai da repede ca avem treaba .
Trecand de punctul de control , o vede .E ea Nathaly , urmata de bulodogii ei.
- A trecut ?
- Da ! Dar nimic !Absolut nimic !
- Imposibil trebuia sa il retineti !
- In baza a ce ?
- Idiotilor ! Lasati-ma sa trec ! Trebuie sa ajung la baza imediat !
- Treci pe aici sa evitam aparatele .
Nathaly iese nervoasa din punctul de control , la magazinul din fata cineva o priveste incearca sa isi aminteasca figura .,,Cine o fi tipul cu fular si ochelari de soare ?"
Neatenta se impiedica de bietul om ce spala incet solul de marmura .
- Scuzati ,zice el intinzandui poseta fina de piele .
- Nu e nimic vina a fost a mea !
Si se indeparteaza .
Mai tarziu intr-un Lexus cu geamuri fumurii doi barbati radeau .
- Nu pot sa cred !Cu ce ai adormit-o ?
- Pai la ce sa port eu ceva la mine cand avea ea tot pregatit , doar ca pentru mine .Eu doar am inversat paharele .
- Pai si de unde stiai ca ti-a pus somnifer ?
- Dragul meu experienta , logica , analiza si studiu .
- Si pistolul de ce l-ai luat ? Nu l-ar fi folosit !
- Daca deschidea poseta putea sa dea de arhive , invata dragule , invata .
- Ne-a facut un favor , noi nu am fi trecut de control .
- Noi nu , bineinteles ca nu .Intr-o zi ii voi multumi de favoare , zice Alexandru zambind
- Uite aici actele tale ,eu te bag pe aeroport direct la avion , asteptam sa coboare si te bagi printre ei.Soferul tau te asteapta deja la aeroport la zborul de Bucresti.
- Da ,de-abia astept sa ajung acasa .

Impressum

Texte: CATALIN M. PAVLICEANU
Bildmaterialien: CATALIN M. PAVLICEANU
Lektorat: CATALIN M. PAVLICEANU
Tag der Veröffentlichung: 19.11.2012

Alle Rechte vorbehalten

Widmung:
Urmatoarea trilogie ce voi scrie nu se doreste a fi autobiografica desi mare parte se va baza in intamplari reale .Stiu ca va fi un drum lung si anevoios ,dar sper sa pot transforma toate ideile mele in ceva ce va captiva cititorul. Daca atunci cand spui ceva nu ai deranjat pe nimeni inseamna ca nu ai spsus nimic important !

Nächste Seite
Seite 1 /